ISO 9001 Sertifikası Nedir?
Günümüz iş rekabet koşulları her geçen gün daha da zorlu hale gelmektedir. Gelişen teknoloji ve büyüyen bilgi ağı, dünya ticaretini küresel bir boyuta taşımıştır. Müşterilerin satıcılara ulaşmaları kolaylaşınca, beklentileri de artmaya başlamıştır. Müşterilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılamak isteyen kurum ve kuruluşlar müşteri odaklı üretime başlamışlar ve bu aşamadan sonra “Kalite Yönetim Sistemi” kavramı ortaya çıkmıştır. 1987 yılında Uluslararası Standartlar Organizasyonu (ISO) tarafından ISO 9000 Kalite Standartları Serisi yayımlanmıştır. ISO 9000, sürekli iyileşmenin ve maksimum müşteri memnuniyetinin sağlanarak kalite yönetiminin nasıl gerçekleştirileceğini gözler önüne sermektedir.
ISO 9001 Sertifikası Faydaları Nelerdir?
- Müşteri memnuniyet seviyesi yükselir.
- Müşteri bağlılığı artar.
- Müşteri isteklerine göre üretim yapıldığında işlem maliyetleri düşer.
- Faaliyetler daha iyi planlanır, sorunlar daha hızlı çözülür; hızlı ve çevik bir organizasyon yapısına kavuşulur.
- Rekabet avantajı kazanılır, yeni pazarlama açılma fırsatı doğar.
- Kuruluşun imajı güçlenir, müşterilerin güveni artar.
- Sürekli iyileştirme misyonu ile çalışanlardan alınan verim yükselir.